December 17 2017 16:44:32
Navigatie
· Home
· Artikelen
· Literatuur
· Forum
· Web Links
· Foto's
· Zoeken

· RSS Forum
· RSS Nieuws

· Website van De Knoop
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 235
· Nieuwste lid: Toyvin
Forumonderwerpen
Nieuwste onderwerpen
· Themabijeenkomst ove...
· ervaringsverhalen
· ARGOS-trainingsdagen
· Landelijke themabije...
· De Knoop organiseert...
Actiefste onderwerpen
· ervaringsverhalen [8]
· zorgen [7]
· Help, even hart l... [6]
· mijn hechtingspro... [5]
· Hechtingstoornis? [4]
Laatste Artikelen
· Meetbare littekens o...
· Tips over Jeugdzorg/...
· 'Jeugdzorgsysteem in...
· Huntington en Hechting
· Onderzoeksvraag
Onderwerp bekijken
www.hechtingsstoornis.nl :: (Jong)-volwassenen (Openbaar) :: (Jong)-volwassenen
 Onderwerp afdrukken
mijn hechtingsproblemen
remi
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 01-11-2009 22:07
Lid

Datum van aanmelding: 31.10.09

-
Gewijzigd door remi op 12-02-2010 19:31

remi
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-11-2009 19:19
Lid

-
Gewijzigd door remi op 12-02-2010 19:32

lasvegas_247
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 31-12-2009 12:55
Lid

Datum van aanmelding: 22.12.09

Hi Remi,

Ik herken mezelf in jouw verhaal.
Een normale gezonde relatie opbouwen met anderen zit er niet in bij mij.
Geloof me ik heb he geprobeerd, maar het is meer acter werk dan echt vanuit mijn emoties. Soms gaat het een tijd lang goed, maar er komt altijd een moment dat het weer mis gaat als iemand te dicht bij komt.

De relatie met mijn ouders en zus is zeer verstoord, daarnaast spelen psychische problemen en alcohol bij mijn ouders daar ook een rol bij.

Alleen voel ik me altijd op mijn best. Dan heb ik ademruimte en kan ik ECHT mezelf zijn. Dat kan ik namelijk niet bij anderen.

Lijkt me leuk om hierover meer met je te praten.

Veel geluk in 2010!!!

Ciao!

lln
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-01-2010 21:37
Lid

Datum van aanmelding: 13.01.10

hoi Remi!
Ik herken mij erg in jouw verhaal! Ik benu 4 jaar in therapie !!
Ik heb mijn eigen verhaal hier ook geplaatst.!
Ik heb ook een hechtingstoornis en bodemloos gevoel!
Ik ben normaal gesproken levenlustig en straal zelfverkerheid uit.
Nu heb ik voor het eerst in mijn leven een gelijkwaardige relatie met een lieve jongen waar ik stapel op ben en mijn hele wereld staat op de kop!
HELL !! Een warboel van emoties en angsten en heeel heeel veel controle !!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Misschien een idee om te mailen?

liefss

remi
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-02-2010 01:50
Lid

-
Gewijzigd door remi op 12-02-2010 19:30

pascal
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-02-2010 00:59
Lid

Datum van aanmelding: 27.02.10

Hallo allemaal,
Ik ben Pascal, ben 31 en sinds een kleine 5 maanden weet ik waarom ik al die jaren in alles met pijn funtioneerde: een mega-hechtingsstoornis.

Mijn vader was een alcoholist en is op mn 11e ingestort met een hersenbloeding en uiteindelijk overleden op mn 16e. Mijn moeder is zo instabiel als maar kan zijn en heeft in mn tienerjaren zelf zelfmoord willen plegen waardoor ik voor mijn gevoel mijzelf heb moeten opvoeden. Daarnaast was er altijd ruzie thuis en heb ik geen familiegevoel gekent, geen warmte gehad en werden feestdagen als niet belangrijk afgedaan. Mijn moeder leeft nog maar het enige wat ze mij heeft geleerd is overleven, dat kan ik ook heel goed. Echter op het emotionele vlak ben ik onderontwikkeld, ik kan niet met mn gevoelens omgaan, veelal is te heftig en dat uit zich in alles, het is vaak of helemaal niet of helemaal wel bij mij en dat is lastig voor veel mensen.

Mijn relatie van 3 maanden is in oktober 2009 uitgegaan en ik kan dat nog steeds niet handelen. Het is uitgegaan omdat mijn vriendin niet kon handelen dat ik mij vaak slecht voelde. ik kon het haar niet uitleggen want ik wist zelf niet wat het was destijds. Helaas heb ik dat pas erna ontdekt en kan ik het niet verkroppen dat zij dat dus niet weet. Het is zon mooie lieve meid en ik twijfel nog altijd of ik voor mezelf haar alsnog moet contacten om het uit te leggen .. echter heb ik voorlopig maar de conclusie getrokken dat het geen zin heeft daar zij het niet aankan, niet sterk genoeg is en het toch niet zal begrijpen. Dat doet wel veel pijn. Ik hou heel veel van haar nog altijd. Het is zo oneerlijk: ik heb dan wel veel negativiteit in de relatie gebracht en voor de buitenwereld ben ik de boosdoener maar ik ben niet negatief diep van binnen, de echte Pascal is niet zo; het is die hechtingsstoornis, dat kleine kind in mij dat om aandacht vraagt en daarom kan ik het nogmaals nog steeds geen plek geven dat het uit is. Als ze nu wist wat het was was het nog niet makkelijk voor haar voor ons maar hadden we erover kunnen praten en voor elkaar kunnen vechten, nu heeft ze het denk ik opgegeven omdat ze mss denkt wat een zielepoot wat een aansteller daar heb ik niks aan, ik wil geen shit in mn leven ..

Daarnaast heb ik een goede vriend en heb ik gebroken met mn moeder (ik neem haar de shit waarin ik inzit heel erg kwalijk) waardoor ik er vrijwel alleen voor sta. Ik voel me enorm eenzaam geregeld en zie het dan niet meer zitten, maar zelfmoord kan ik niet uitvoeren daarvoor ben ik teveel een vechter. Ik heb nu hulp van een psycholoog en een haptonoom en ondanks dat ik best goed ben in contacten leggen kan ik ze moeilijk onderhouden en ga ik niet graag alleen op pad daar ik dan teveel last heb van die hechtingsstoornis. Gevolg weer eenzaam thuis, ik wordt er gek van: lijkt wel of ik 2 personen ben soms: de sterke Pascal die alles met overgave doet en het kleine kind dat om aandacht vraagt en niet alleen kan zijn. Ik wil dat dat kleine kind nu is oprot, een trap onder zn kont moet ie hebben haha.

Ik zou dolgraag een vriendin hebben, iemand waarmee ik mijn leven kan delen, maar ben bang dat het moeilijk wordt, want welke meid wil nu een gozer die er leuk uitziet veel capaciteiten heeft maar te heftig is in zijn gevoelens en veelal ook zich down voelt, wie kan dat aan? Ik voel ook steeds meer de drang een eigen gezinnetje te willen en ik denk dat ik een hele goede vader wordt.

Ik zou ook dolgraag mn sociale leven willen uitbreiden en met mensen in contact willen komen die ook met zon stoornis stoeien zoals jullie hier. Ik voel me vaak onbegrepen en dat doet veel pijn, mensen denken dat je je aanstelt, vragen zich af waarom je soms niet doorpakt, begrijpen niet dat je je eenzaam voelt ondanks dat je contacten hebt etc etc.

Ik kan jullie nog veel en veel meer vertellen, ik heb de psycholoog voorzien van 5 a4tjes vol met problemen en shit die ik heb moeten ervaren in mn 31 jaar op deze wereld om het niet steeds te hoeven oplepelen en een zo goed mogelijk beeld te kunnen geven aan de psycholoog.

Dit is mijn emailadres: pmcarriere@hotmail.com. Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen/delen met jullie, misschien kunnen we elkaar helpen gelukkig te worden! Alvast heel erg bedankt en sterkte aan iedereen hier!

groet,
Pascal
Gewijzigd door pascal op 28-02-2010 01:04

Spring naar forum:
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

26/01/2014 21:44
Adoptie en hechtingsstoornis http://toyvin.word
press.com/

25/10/2012 13:29
Op http://www.vng.nl.
..t-jeugdwet
staat de inbreng van mensen en instellingen over de concept wettekst a.s. Jeugdwet, waar d

10/07/2012 11:50
Adoptie-klachtrech
t op http://adoptiezor.
..recht.html
(wanneer 20six.nl het niet doet). - [color=#990033]Het
klachtrecht is gebaseerd op de Algemene wet b

10/06/2012 19:15
zijn er volwassen mensen in een relatie bij wie bij 1 van hen nu pas (30) GBS is geconstateerd?

24/11/2011 13:44
Help de politiek te adviseren ten aanzien van de a.s. Wet Zorg voor Jeugd, die de Wjz gaat vervangen. Zal dat weer leiden tot on-gediagnosti- ceerde uithuisplaatsingen
, zonder valide onderzoek. Schr

18/05/2011 07:06
speltherapie in mentaliserende vorm onder begeleiding van een camera werkt ook.

04/04/2011 15:19
Hallo allemaal, wij zijn twee studenten die ons eindwerk maken over de beleving van het GBS bij geadopteerden. Hiervoor zoeken we nog kandidaten voor enquête. Meer info: forum - studenten. Alvast beda

27/02/2011 10:31
Hallo allemaal, wij zijn twee studenten die ons eindwerk maken over de beleving van het GBS bij geadopteerden. Hiervoor zoeken we nog kandidaten voor enquête. Meer info: forum - studenten. Alvast beda

08/01/2011 11:35
kan het zij dat een hechtingsstoornis overgaat (of de voorloper is) van borderline?

31/12/2010 10:55
vanaf gisteren tot zondag as is mn meiske bij r vader - ik mis haar zo Sad

Verwerkingstijd: 0.06 seconden 3,026,219 unieke bezoeken Top