Navigatie
Home
Artikelen
Literatuur
Forum
Web Links
Foto's
Zoeken

RSS Forum
RSS Nieuws

Website van De Knoop
Gebruikers online
Gasten online: 1
Geen leden online

Aangemelde Leden: 520
Niet-geactiveerde Leden: 11
Nieuwste lid: christina16
Laatste artikelen
Meetbare littekens o...
Tips over Jeugdzorg/...
'Jeugdzorgsysteem in...
Huntington en Hechting
Onderzoeksvraag
Onderwerp bekijken
www.hechtingsstoornis.nl | Ouders/verzorgers (Openbaar) | Ouders/verzorgers
Auteur Basic trust
lisette
Lid

Aangemeld: 30.03.10
Geplaatst op 07-04-2010 18:31
hallo
Volgende week ga ik voor het eerst samen met mijn partner naar de organisatie Basic Trust om te praten over onze (stief)zoon, mijn partner en zijn ex-vrouw hebben daar al een gesprek gehad, en men kwam daar tot de conclusie dat onze zoon een hechtngsprobleem heeft, en een bodemloos kind is. ( hij is geadopeerd op zijn derde). Ik ben benieuwd of er iemand aan kan geven wat de ervaringen met Basic Trust zijn....zij gaan ons "leren"begrijpen wat er allemaal in onze zoon omgaat en waarom hij zo'n afwijkend gedrag vertoont, het word steeds erger en we zijn de wanhoop nabij, ik heb er nog steeds moeite mee om zijn totale gedrag op hechtingsproblematiek te verhalen....sommige dingen die hier gebeuren kunnen gewoon niet maar hij is bijna niet te straffen en leert zo niet waar de grens is van bepaalde gedragingen...alles komt voort uit angst....volgens het basic trust concept...wie heeft er ervaring mee? Het zou me enorm helpen om andere ervaringen te lezen....

groetjes
Auteur RE: Basic trust
lonnie
Lid

Aangemeld: 15.06.08
Geplaatst op 07-04-2010 20:03
hoi lisette,
ik las je oproepje en dacht hier moet ik even op reageren!
Wij hebben ervaring met basic trust wij hebben een dochter van 9 met zware hechtingsproblematiek en zijn ook bij basic trust beland.
In onze beleving is basic trust geen toegevoegde waarde geweest. wat ze doen is dat je in de rol van therapeut moet gaan zitten, en dit is op langere termijn niet vol te houden je moet eigenlijk emotieloos met je kind omgaan. je mag namelijk niet in een complimenterende vorm met je kind comminuceren je mag niet van uit de ik vorm praten en zo waren er nog een paar meer.en als ouder ben je heel snel geneigd dit te doen dit gaat eigenlijk automatisch. door de video training die je krijgt wordt je wel heel duidelijk om te leren kijken naar de kleinere signalen te kijken die het kind af geeft maar dan ben je er gewoon weg nog niet mee. en voor een tijdje gaat het goed maar uiteindelijk hebben de kinderen je toch door en zetten ze zich opnieuw tegen je af. want het is gewoon zo dat het kinderen met hechtingstoornis tegenover anderen altijd aangepast gedrag laten zien, dus echt er helemaal doorheen prikken lukt nooit. ze zijn een kei om je te beduvelen en met je te spelen(Gevoelsmatig.) Nou is het wel zo dat emotieloos met een kind omgaan met deze problematiek enigzins helpt maar met elk woord wat je zegt continu te moeten nadenken hoe je het zegt. en als ouders ben je vaak al aan het einde van je latijn met deze kinderen.Ja idereen natuurlijk zijn eigen ervaring maar voor ons was het geen succes wij zijn een ander pad opgeslagen. heel veel sterkte.
Auteur RE: Basic trust
lisette
Lid

Aangemeld: 30.03.10
Geplaatst op 08-04-2010 13:25
lonnie schreef:
hoi lisette,
ik las je oproepje en dacht hier moet ik even op reageren!
Wij hebben ervaring met basic trust wij hebben een dochter van 9 met zware hechtingsproblematiek en zijn ook bij basic trust beland.
In onze beleving is basic trust geen toegevoegde waarde geweest. wat ze doen is dat je in de rol van therapeut moet gaan zitten, en dit is op langere termijn niet vol te houden je moet eigenlijk emotieloos met je kind omgaan. je mag namelijk niet in een complimenterende vorm met je kind comminuceren je mag niet van uit de ik vorm praten en zo waren er nog een paar meer.en als ouder ben je heel snel geneigd dit te doen dit gaat eigenlijk automatisch. door de video training die je krijgt wordt je wel heel duidelijk om te leren kijken naar de kleinere signalen te kijken die het kind af geeft maar dan ben je er gewoon weg nog niet mee. en voor een tijdje gaat het goed maar uiteindelijk hebben de kinderen je toch door en zetten ze zich opnieuw tegen je af. want het is gewoon zo dat het kinderen met hechtingstoornis tegenover anderen altijd aangepast gedrag laten zien, dus echt er helemaal doorheen prikken lukt nooit. ze zijn een kei om je te beduvelen en met je te spelen(Gevoelsmatig.) Nou is het wel zo dat emotieloos met een kind omgaan met deze problematiek enigzins helpt maar met elk woord wat je zegt continu te moeten nadenken hoe je het zegt. en als ouders ben je vaak al aan het einde van je latijn met deze kinderen.Ja idereen natuurlijk zijn eigen ervaring maar voor ons was het geen succes wij zijn een ander pad opgeslagen. heel veel sterkte.
Ga naar Forum
Login
Gebruikernaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Nieuwsbrief
Alleen voor leden
Copyright & copy; 2006
Koda: Php-fusion | Tema Red Charm: Fusion Web