Navigatie
Home
Artikelen
Literatuur
Forum
Web Links
Foto's
Zoeken

RSS Forum
RSS Nieuws

Website van De Knoop
Gebruikers online
Gasten online: 1
Geen leden online

Aangemelde Leden: 520
Niet-geactiveerde Leden: 11
Nieuwste lid: christina16
Laatste artikelen
Meetbare littekens o...
Tips over Jeugdzorg/...
'Jeugdzorgsysteem in...
Huntington en Hechting
Onderzoeksvraag
Onderwerp bekijken
www.hechtingsstoornis.nl | Ouders/verzorgers (Openbaar) | Ouders/verzorgers
Auteur hechtingsstoornis
ruyter
Lid

Lokatie: drenthe
Aangemeld: 27.01.10
Geplaatst op 28-01-2010 14:51
hallo wij zijn een gezin met drie kinderen
de jongste een zoon is 9 jaar en heeft de diagnose hechtingsstoornis
hij zit al op speciaal onderwijs maar daar gaat het ook niet goed helaas
ook thuis is de situatie bijna niet meer leefbaar voor het hele gezin
veel booshied bij hem agressie schelden dreigen met "als ik later groot ben maak ik jullie dood en ik begin bij jou" toont weinig of geen emotie is nooit tevreden enzz
het is de laatste jaren alleen maar erger geworden eigenlijk
eerst was het alleen een grote mond toen een grote mond en dreigen en nu grote mond dreigen en raakt hij ook daadwerkelijk soms kinderen aan met de bedoeling ze pijn te doen
het baart ons veel zorgen
wij zouden wel graag met andere ouders willen kletsen
we hebben al heel veel gedaan de afgelopen 4 jaar en we zijn nu op een punt dat het niet meer houdbaar is
we zijn eigenlijk radeloos nu nu word dus als optie een therapeutisch pleeggezin genoemd maar das voor ons moeilijk want hij zit toch met de hechting ?
maar we willen ook wel de rust thuis graag tis heel erg dubbel
Gewijzigd door ruyter op 03-02-2010 17:08
Auteur RE: hechtingsstoornis
lonnie
Lid

Aangemeld: 15.06.08
Geplaatst op 07-04-2010 20:29
hoi,
il las je verhaal en wat ik lees is allemaal heel herkenbaar.
Wij hebben een dochter van 9 met zware hechtingstoornis. wij zijn ook dat hele traject door gegaan thuis uiteindelijk was het niet meer te houden. wij hebben uit zelf bescherming uiteindelijk gekozen om onze dochter te plaatsen op een leefgroep (het is een hele moeilijke en verdrietige beslissing) in eertse instantie alleen na school en thuis slapen maar zelfs dit ging niet meer. nu heeft zij een vaste residentieplaatsing en is de rust thuis enigzins wedergekeerd dan komt er tijd voor jezelf om orde op zaken te stellen en te verwerken. het is de beste keuze die we ooit hebben gemaakt onze dochter heeft geen inlevings vermogen en voelt ook niet wat wij voelen dus het feit dat zij daar leeft vindt zij prima het gaat haar ook goed en opvoeden ja dat moet je loslaten dat doen ze zelf ze accepteren geen gezag ze zitten in hun eigen wereld.de groep pakt dat heel goed op zij hebben ook geen emotionele betrokkenheid in de zin dat zij daar iets bijvoelen ivm opvoeden . ik kan er verder een heel verhaal nu neerzetten dat doe ik niet maar ik wens jullie heel veel sterkte succes !!
Auteur RE: hechtingsstoornis
lisette
Lid

Aangemeld: 30.03.10
Geplaatst op 08-04-2010 13:35
Hallo ruyter
Wat herkenbaar, mijn "stiefzoon"manipuleert regelmatig mijn verstandelijk beperkte dochter door bijv te dreigen dat hij ervoort zorgt dat ze bang moet zijn voor hem als ze ons iets vertelt, het ergste vind ik dat ik steeds vaker het gevoel heb dat we de andere kinderen moeten beschermen tegen hem, terwijl hij ook heel lief kan zijn maar dan ineens omslaat...het is zo moelijk te begrijpen.
Auteur RE: schreeuw om hulp nu
ruyter
Lid

Lokatie: drenthe
Aangemeld: 27.01.10
Geplaatst op 08-08-2010 13:05
we zijn nu weer maanden verder hier en het gaat steeds slechter
der situatie is niet meer te houden
slaan schoppen schelden bedreigen hij heeft een week lang zo nu blijkt met een mes onder zijn bed geslapen en riep die week dus de hele tijd op school in taxi enzzz ik ga mijn vader vermoorden
nu blijkt dus dat ie al een mes had en zijn hele bed heeft opengesneden
het gaat hier echt niet meer helaas
onze zoon is nu op de crisis en we willen hem uit huis plaatsen
we hebben al vaak aangegeven dat het niet meer gaat zo
de agressiviteit dreigen schelden enzzz neemt nu proporties aan dat de veiligheid voor ons als zowel voor hem niet meer te waarborgen is
alleen houden de instanties ons voor nu dat er met zijn problematiek geen plek voor hem is
dat is iets wat we dus niet snappen
we kunnen hem gewoon niet meer thuis hebben hier
het hele gezin dus ook de andere kids lijden er flink onder
we moeten dus slapen met de deuren op slot hier dat gaat te ver en is niet acceptabel meer
ik zou graag willen weten waar we nu terecht kunnen
wie luisterd er wel naar ouders
hij moet gewoon uit huis geplaatst worden hoe erg we dat ook vinden hier
we zijn echt aan het einde van ons latijn
we hebben adressen of nummers nodig waar we wat mee kunnen
Ga naar Forum
Login
Gebruikernaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?