Navigatie
Home
Artikelen
Literatuur
Forum
Web Links
Foto's
Zoeken

RSS Forum
RSS Nieuws

Website van De Knoop
Gebruikers online
Gasten online: 2
Geen leden online

Aangemelde Leden: 520
Niet-geactiveerde Leden: 12
Nieuwste lid: christina16
Laatste artikelen
Meetbare littekens o...
Tips over Jeugdzorg/...
'Jeugdzorgsysteem in...
Huntington en Hechting
Onderzoeksvraag
Onderwerp bekijken
www.hechtingsstoornis.nl | Ouders/verzorgers (Openbaar) | Ouders/verzorgers
Auteur onveilige hechtingsproblematiek
Steamb
Lid

Aangemeld: 06.03.08
Geplaatst op 06-01-2009 13:22
Ik ben een wanhopige moeder met een dochter van 14 jaar die onveilige hechtingsproblematiek heeft( Aldus Riagg).
Zij woont bijna 2 jaar niet meer thuis en in t pleeggezin gaat het prima maar hier thuis is het constant drama.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil zo graag dat ze thuis komt wonen maar als ze thuis is stort ze het hele gezin in de ellende.

Ik kan geen begrip krijgen bij pleeggezin zij zien haar niet als probleemkind en er schijnt ook niks te zijn om haar te helpen.
Is er therapie o.i.d.???? HElp Help ik weet het niet meer
Auteur RE: onveilige hechtingsproblematiek
jayla
Lid

Aangemeld: 28.02.09
Geplaatst op 01-03-2009 14:14
Hoi,

Ik snap je wanhoop en frustraties. Het is heel moeilijk te zien dat je kind het ergens anders wel goed lijkt te doen maar dat het thuis niet lukt. Ik heb zelf een hechtingsproblematiek en weet dus hoe het voelt. Het probleem is dat je als mens, persoon vaak eerst zelf moet inzien waar je problemen liggen en waar deze vandaan komen. Ik heb jaren een moeilijke strijd gevoerd met mijn ouders en omgeving. Niemand mocht dichtbij komen. Pas nu sinds een aantal maanden heb ik het inzicht gekregen wat het probleem is en waar dit vandaan komt. Pas als je dit zelf beseft kun je eraan gaan werken. Denk vooral niet dat jij het als ouder verkeerd doet. Ik heb mijn ouders ook lang de schuld gegeven van mijn problemen maar ik weet dat het een wisselwerking is tussen verschillende factoren. De band met mijn ouders is slecht maar verbeterd nu langzaam. Juist omdat je zo om je dochter geeft en haar graag bij je wilt hebben laat zien dat je een goede moeder bent. Als je therapie zoekt denk dan bijvoorbeeld aan haptotherapie. Dat is een vorm van therapie met aanrakingen. Het heeft mij ontzettend geholpen om inzicht te krijgen in de oorsprong van mijn problemen. Maar bedenk wel dat je dochter het zelf moet willen. Pas als zij er klaar voor is kan ze gaan werken aan dit stukje problematiek.
Auteur RE: onveilige hechtingsproblematiek
Heidi
Lid

Aangemeld: 25.10.09
Geplaatst op 30-10-2009 19:31
Hoi.

Wij zien ook dat de omgeving geen begrip heeft.Zij zien het gedrag niet, onze kinderen durven zich alleen thuis zo te laten gaan.
Wij hebben in 2005 hulp gehad van Basic Trust en we hebben nu wéér aangeklopt.
Zij werken hoofdzakelijk met adoptiekinderen, maar eigen kinderen helpen ze natuurlijk ook!!!

Heel veel sterkte.
Ga naar Forum
Login
Gebruikernaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Nieuwsbrief
Alleen voor leden
Copyright & copy; 2006